[linux] Re: Linux in NT bootmenu

Vr Jul 14 13:48:32 CEST 2006

On Fri, July 14, 2006 2:07 am, Johan Wevers said:

> [boot loader]
> timeout=30
> default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT
> [operating systems]
> multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT="Microsoft Windows 2000
> Professional" /fastdetect
> c:\bootsect.lnx="Slackware Linux 10.0"

Dit zou goed kunnen wezen...

> Nee, ik heb lilo nooit als primary bootloader gebruikt. Bij mijn vorige
> setup draaide ik System Commander op hda, die weer doorbootte in DOS,
> win98, win2000 of Linux. Op dit systeem zit een hda die al win2000 boot,
> en in dat bestaande bootmenu wil ik Linux hangen.
>
> Overigens is het met het programma bootpart wel gelukt. Aan boot.ini
> heeft hij niks veranderd, de bootsector verschilt wel.

Het probleem zit 'em denk ik in die file bootsect.lnx. Als je je PC
hebt ingesteld zodat-ie vanaf /dev/hda boot naar linux, dan zou je
een kopie van de bootsector in c:\bootsect.lnx kunnen maken en Bills
Bootmanager installeren.

De handigste manier is denk-ik booten van Knoppix, dan de huidige
bootsector bewaren, Lilo installeren op /dev/hda, de bootsector
kopieren zoals in de vorige paragraaf en dan de Windows bootsector
weer restaureren. Natuurlijk kun je ook Windows booten met Lilo of
Grub.

Suc6,

Daniel