[linux] Re: op zoek naar doc voor lin/ms-win netwerk

Hans Paijmans j.j.paijmans op uvt.nl
Vr Jul 14 14:54:39 CEST 2006

Julien Michielsen wrote:

> Tot nog toe is het enige belang dat de Win-XP doos internettoegang heeft
> voor de browser. Mijn computer hangt achter een Tomson speedtouch aan
> het net, en die toegang wil ik met een tweede ethernet-kaart doorgeven.
.
Je bedoelt dat je eigen (linux-)pc weer als router voor de XP-box
gaat dienen? Dus twee ethernetkaarten in de LPC, waarvan een met de
ADSL babbelt en de andere met de XP doos.

Dan moet je de tweede kaart configureren met bijvoorbeeld
192.168.10.10, en de xp-doos nummer 192.168.10.11 geven, met
als router 192.168.10.10

Of een dhcp-server configureren op de linuxdoos, en de xpdoos
beleefd een nummertje laten trekken.

Nog beter een tweede kabel vanaf de thompson naar de xpdoos
trekken.

--
Dr. J.J. Paijmans
Tilburg University: Dept. of Linguistics & AI             013-4662693