[linux] XXODD any good?

Hans Rood hansrood op xs4all.nl
Za Jul 15 23:54:14 CEST 2006

Het bedrijf XXODD levert al zijn desktops en laptops zonder
besturingssysteem. Ik kan die direct bestellen of via een redelijk
betrouwbaar bedrijf Powerline.

Mij  vraag is of er iemand weet van goede/slechte ervaringen met XXODD
of met de volgende onderdelen:

Desktop á Eur 300
AMD Sempron 64 2600+   (alle AMD zij 64B bij Powerline geeft dat nog
problemen met drivers of zo)
VIA® K8M800 Chipset northbridge met VIA® VT8237R southbridge
Video UniChrome 3D 64Mb + vrij AGP8x slot
MSI K8MM3 moederbord
Volgens de verkoper Linux-compatible.

Laptop á EUR 750
Scherm: 15,1" TFT-scherm Glare Type
XGA resolutie 1024x768 (extra helder + extra brede kijkhoek)
  Processor: Intel CeleronM  350 1,3GHz (2MB cache)
  Chipset:  VIA PN800 + VT8235M chipset
  Video:  Via Unichrome Pro GFX met MPEG2/4 Videodecoder max. 64MB
shared (128bit 3D graphics engine)
  Audio: AC97 Audio met virtuele 6kanalen analoog uitgang(5.1)

Oh ja, voorgenomen gebruik: Standaard OOo en mail/web. Geen veeleisende
spelletjes, wel diverse distro's en beeld en geluid-processing.

Alle bemerkingen, adviezen od aanbevelingen wordte zeer gewaardeerd
hansr