[linux] Re: het maken van een bootable cd-rom

Za Jul 22 11:23:24 CEST 2006

http://syslinux.zytor.com/

> Ik dacht aan een kopie draaien van /dev/hda op /dev/cdrom (==
> dvd-writer), daarvan booten, /dev/hda opnieuw indelen, meteen lvm
> erbij priegelen en het spul terugzetten, rebooten.
>
> Of kan dat ook anders?

het is geen kookboek maar als je de partitie(s) op een andere plek weet
te zetten (idd is een of meer DVDs wel handig) en dan met een rescue set
de boel gaat verbouwen (niet met het eigen systeem booten want dat wordt
ellende, want je data staat ergens anders, op een DVD bv) dan kom je een
heel end.

het allermakkelikst is een losse disk drive er aan plakken als je ruimte
hebt. het hele systeem overzetten; de boel verbouwen en alle
sterugzetten op de plekken zoals jij die wil hebben.

en LVM is inderdaad heel handig. Maakt je leven wel prettig.

Bedenk ook je filesystemkeus op dat moment.

Nog een optie: cp alle data die je nodig hebt zoals /home en /etc
(bedenk wat) en installeer een nieuw base systeem. ik weet niet wta je
nu gebruikt en hoe current die is.

in ieder geval -- gebruik je fantasie en leer ervan...

--
http://www.linux-it.nl