[linux] Consolefont](was: SMP instellingen)

Johan Wevers johanw op vulcan.xs4all.nl
Za Jul 22 15:43:49 CEST 2006

Daniel C. von Asmuth wrote:

>Als de VGA mode vooral de frekwentie van je videosignaal bepaalt, dan
>wordt het aantal tekstregels nog bepaald door het console font dat je
>gebruikt: als je i.p.v. een font bestaande uit 8x16 pixels er een van
>8x14 pixels of zelfs 8x8 pixels gebruikt, dan passen er ook meer regels
>op dat scherm.

Maar ik selecteer setfont 8x16alt in m'n startup scripts. Dat heb ik
verder niet veranderd sinds 2.0.nogwat, en de 2.0 en 2.4 kernels hebben
daar nooit iets anders mee gedaan dan 80x25. Niet dat het erg is,
eigenlijk leest het wel prettig op deze 19" bak, maar ik was gewoon
verbaasd en nieuwsgierig hoe dat nu komt.

Als ik de hele setfont regel uitcommentarieer gebeurt het trouwens ook.

--
ir. J.C.A. Wevers         //  Physics and science fiction site:
johanw op vulcan.xs4all.nl   //  http://www.xs4all.nl/~johanw/index.html