[linux] Re: video editen en kopieren

Hans Paijmans j.j.paijmans op uvt.nl
Di Jul 25 08:51:44 CEST 2006

Wybo Dekker wrote:

> nee, maar dat blijkt te komen omdat er nog een dvd-decoder plugin
> gekocht moet worden. Ik kan er vier kiezen: Cine player, dvd xpack,
> nvidia dvd, en power dvd se.
> Welke moet ik kiezen? Of heb ik alle vier nodig?

"...gekocht moet worden..."???

Dus als je je vacantiefilmpjes op een dvd laat zetten moet je ook
nog een codec erbij kopen? Dat snap ik gans helengaar niemandal niet.

Ennieweej, installeer mplayer en de codecs die daarbij horen. Gratis.
Dan heb je zo'n beetje alle denkbare codecs in een klap. Als je dan
toch nog iets moet kopen om die filmpjes te kunnen bekijken zou ik
aan kwade wil bij de videoboer beginnen te denken.

--
Dr. J.J. Paijmans
Tilburg University: Dept. of Linguistics & AI             013-4662693