[linux] Re: video editen en kopieren

Ma Jul 31 21:20:31 CEST 2006

On Mon, Jul 31, 2006 at 09:06:16PM +0200, Daniel C. von Asmuth wrote:
> Er bestaat nog altijd hardware die Echt Kapot (TM) is. En dan is er nog
> het probleem dat voor Windows lang niet altijd drivers voor je hardware
> te vinden zijn.

of dat de drivers niet goed werken in jouw situatie, op de plek waar jij
de kaart in geschoven hebt etc etc. kortom, windows als testmedium is in
mijn ogen volkomen onbruikbaar.

voorbeeld: ik had een USB stick van 1 GB die steeds fout ging onder
linux; ondre windows formatteren en gaan, maar in werkelijkheid was hij
dus stuk. met linux wel gevonden, met windows alleen maar af en toe een
stel bestanden de vernieling in.

zelfde geldt voor een 512 MB kingston SD card. onder windows lachend te
formatteren; onder linux geeft het ding de geest.

het heeft alles te maken met de mogelijkheden die je bij windows dus
_niet_ hebt. badblocks bijvoorbeeld..... of even gauw md5sums maken.

of memory -- onder linux is de kans op het vinden van verrot memory veel
groter. ik kan nog veel meer ellende ophoesten wat je onder windows
pertinent niet zult vinden.

--
http://www.linux-it.nl