[linux] Re: VNC onder Linux

Jelle Boomstra nllgg op nietsch.dds.nl
Vr Jun 23 21:39:53 CEST 2006

On Friday 23 June 2006 21:24, Johan Wevers wrote:
> 1. Weet iemand een Linux programma om een VPN verbinding op te zetten?

ssh. voor techies verreweg de snelste oplossing. Wel op de firewall goed
dichttimmeren wie er allemaal niet mag proberen in te loggen.

Er is ook een pakket om een bogstandard fullblown vpn op te zetten, maar de
naam is me daar even van ontschoten.

> 2. Is het inderdaad onmogelijk om met die Speedtouch 510 te VPNen? (Zo
>    ja, dan moet ik zien een ander ADSL modem via het werk te regelen,
>    tips?

Hij hoeft volgens mij alleen portforwarding te kunnen naar een slimmere
computer. Het lijkt me wat sterk dat dat ding dat echt niet kan. Anders kan
elke router met een connexant chipset/firmware het wel, en dat zijn er een
hoop in de goedkope categorie. Linux schijnt ook wel gebruikt te worden,
volgens mij was er een goedkoop model van sweex of edimax met linux
uitgerust. En elektuur lezer zou je daar meer over kunnen vertellen.

--
met vriendelijke groeten,
Jelle Boomstra