[linux] Re: VNC onder Linux

Vr Jun 23 23:17:32 CEST 2006

On Fri, Jun 23, 2006 at 09:39:53PM +0200, Jelle Boomstra wrote:

> ssh. voor techies verreweg de snelste oplossing. Wel op de firewall goed
> dichttimmeren wie er allemaal niet mag proberen in te loggen.

aftimmeren op IP address.

> Hij hoeft volgens mij alleen portforwarding te kunnen naar een slimmere
> computer. Het lijkt me wat sterk dat dat ding dat echt niet kan. Anders kan
> elke router met een connexant chipset/firmware het wel, en dat zijn er een
> hoop in de goedkope categorie. Linux schijnt ook wel gebruikt te worden,
> volgens mij was er een goedkoop model van sweex of edimax met linux
> uitgerust. En elektuur lezer zou je daar meer over kunnen vertellen.

zelfs de speedtouch dingen kunnen het. betrouwbaarheid is wel wat
minder.

maar moet je perse vnc gebruiken ? is rdp geen optie (scheelt in
snelheid ook) of als het een linux doos is, gebruik dan nomachine's
NXserver of freenx.

als je zowiezo een VPN wil opzetten, zet dan aan beide eindjes een
router neer die de VPN opzet voor je. scheelt een hele hoop gez**k.

--
http://www.linux-it.nl