[linux] Re: splitsen van ttyS's

lucas merckelbach merckelbach op yahoo.com
Ma Mrt 6 16:51:15 CET 2006

> ln -s /dev/ttyS0 /dev/modem
> Ik denk dat dat je probleem niet gaat oplossen...

Het probleem dat hierbij optreedt is dat als ik bijv.
minicom laat meeluisteren op /dev/modem, het
willekeurig is welk van de twee programma's (minicom
of glider-terminal, het communicatieprogramma van de
fabrikant) de informatie van de poort (of diens link)
krijgt.

> Heb je de source van dat proggie dat je gebruikt?
Nee, dan had ik het waarschijnlijk eenvoudig kunnen
aanpassen, al was het maar alleen maar om in het lab
te testen.

> Er zijn natuurlijk programma's die kunnen uploaden
> met bijv. zmodem protocol. Kijk eens naar kermit of
> seyon.

Het apparaat gebruikt inderdaad het zmodem protocol.
Het downloaden (van meetsonde naar computer) gaat
vlekkeloos via minicom, echter de andere kant op lukt
niet, en dat komt waarschijnlijk door specifieke
implementatie aan de kant van de meetsonde.

Lucas