[linux] Re: splitsen van ttyS's

Aart Koelewijn aart op mtack.xs4all.nl
Ma Mrt 6 14:19:39 CET 2006

Op ma, 06-03-2006 te 02:34 -0800, schreef lucas merckelbach:
> Hallo,
>
> Het volgende is het geval:
>
> ik gebruik een programma dat via een seriele poort
> (/dev/ttyS0) communiceert met meetapparatuur via een
> modem (FreeWave radio golven). Als alternatief voor
> het programma kan ik ook bv. minicom gebruiken.
>
> Het programma dat ik gebruik is meegeleverd met de
> apparatuur. Het heeft de eigenschap dat als de
> verbinding (tijdelijk) verloren gaat, het programma
> pas de draad weer oppakt nadat een bepaalde string
> verstuurd wordt. Dit kan soms te lang duren. Minicom
> daarentegen communiceert direct wanneer de verbinding
> [...]

Ik denk niet dat dat kan, maar ik zit wel aan een andere oplossing te
denken waarbij bovenstaande informatie wat te summier is om te weten of
dat inderdaad kan.

Laat een ander programma, b.v. (een aangepaste versie van) ethereal
meeluisteren op die verbinding en bepaalde actie's starten als de
verbinding wegvalt dan wel weer opkomt.

Aart