[linux] Re: wat heeft root dat ik niet heb?

Gijs Hillenius gijs op hillenius.net
Wo Mrt 8 18:18:22 CET 2006

      > Hm...  Ik heb mijn hansol h750 monitor altijd zonder problemen
      > op 1280x1024 op 75 kunnen laten lopen met een nvidia kaart op
      > nvidia drivers.  nu doet zich het merkwaardige feit voor dat
      > als ik X start als root, dat hij dan werkt, terwijl de mortal
      > user 'paai' van de monitor om z'n oren krijgt dat hij 'out of
      > range' werkt.

      > Nu heb ik een ingewortelde aversie om als root te werken, dus
      > vraag ik me af hoe dat nou kan, en wat ik eraan moet doen om
      > ook als 'paai' deze resolutie (weer) te krijgen.

      > Ik heb al eens vlijtig in /etc/X11 zitten kijken, maar die
> [...]

Erm... wellicht iets met permissies\/\user\/\group voor de
gdm/xdm/kdm/whateverdm?

--
I remember Ulysses well...  Left one day for the post office to mail a letter,
met a blonde named Circe on the streetcar, and didn't come back for 20 years.