[linux] Re: wat heeft root dat ik niet heb?

Huub Reuver h_reuver op mantell.xs4all.nl
Wo Mrt 8 19:59:23 CET 2006

On Wed, Mar 08, 2006 at 06:18:22PM +0100, Gijs Hillenius wrote:

>       > Hm...  Ik heb mijn hansol h750 monitor altijd zonder problemen
>       > op 1280x1024 op 75 kunnen laten lopen met een nvidia kaart op
>       > nvidia drivers.  nu doet zich het merkwaardige feit voor dat
>       > als ik X start als root, dat hij dan werkt, terwijl de mortal
>       > user 'paai' van de monitor om z'n oren krijgt dat hij 'out of
>       > range' werkt.
..
>       > Ik heb al eens vlijtig in /etc/X11 zitten kijken, maar die
>       > permissies lijken me doodnormaal. Dito voor de nvidia.ko
>       > module in de /lib/modules... directory.
>
> Erm... wellicht iets met permissies\/\user\/\group voor de
> gdm/xdm/kdm/whateverdm?

Ik kan me zo een flauwere variant voor de geest halen:
Staan er nog variaties van xorg.conf in /root?

Misschien werkt root gewoon met een andere config.
$ grep "Using config file"  /var/log/Xorg.0.log

Met vriendelijke groet,
Huub Reuver