[linux] Re: wat heeft root dat ik niet heb?

Wo Mrt 8 21:30:20 CET 2006

On Wed, 8 Mar 2006, hans paijmans wrote:
> Hm...
>
> Ik heb mijn hansol h750 monitor altijd zonder problemen op
> 1280x1024 op 75 kunnen laten lopen met een nvidia kaart op
> nvidia drivers.

Wat is die "nvidia kaart"? Zat die bij jou mogelijk on-board? Ik heb bij
mijn Asus A8N-E een losse kaart gekocht (ATI Radeon X300) en dat alles
werd vlekkeloos herkend door SuSE 9.3 (nog steeds mijn gebruikte versie)

> nu doet zich het merkwaardige feit voor dat als ik X start
> als root, dat hij dan werkt, terwijl de mortal user 'paai'
> van de monitor om z'n oren krijgt dat hij 'out of range'
> werkt.

Heb je dit binnen een van de Nvidia groepen gevraagd? Die groepen worden
door een redelijk kundige "moderator" bijgehouden, en je krijgt er nogal
snel antwoord. De "Lonni" die mij over geluid adviseerde was zelf RedHat
gebruiker. Jammer dat zij mijn vraag en historie uit de groep gegooid
heeft (als zij het daadwerkelijk geweest is), maar voor de rest leek het
een redelijk kundig iemand.

> Nu heb ik een ingewortelde aversie om als root te werken,
> dus vraag ik me af hoe dat nou kan, en wat ik eraan moet
> doen om ook als 'paai' deze resolutie (weer) te krijgen.
>
> Ik heb al eens vlijtig in /etc/X11 zitten kijken, maar die
> permissies lijken me doodnormaal. Dito voor de nvidia.ko
> module in de /lib/modules... directory.

Zou al iemand eerder in de groep tegenaan gelopen kunnen zijn. Mocht je
er nog niet gekeken hebben: www.nvnews.net. Met een "search"-mogelijk-
heid , èn een moddertor die het mogelijk zó weet.

--
Julien Michielsen
julien op michkloo.xs4all.nl