[linux] Re: wat heeft root dat ik niet heb?

hans paijmans j.j.paijmans op uvt.nl
Za Mrt 11 17:43:00 CET 2006

Dat met die videokaart die alleen onder root `1280x1024 wilde werken,
is opgelost, hoewel niet begrepen.

ALs ik in xorg.conf

Section "Screen"
    Identifier     "Screen[0]"
    Device         "Device[0]"
    Monitor        "Monitor[0]"
    DefaultDepth    16
    SubSection     "Display"
        Depth       16
        Modes "default"

vervang door

        Modes      "1280x1024"

dan heeft ook de mortal user paai een werkende video op die
resolutie. Dat heb ik gevonden na een diff van beide Xorg.0.log
bestanden.

Ik heb nog steeds geen idee waarom root wel op een default
van 1280x1024 uitkomt, en de user een default van
1600x1400 o.i.d. denkt te moeten aanhouden. Er staan maar
twee modelines in de xorg.conf, allebei voor 1280x1024...

Nou ja, het werkt weer.

--
Dr. J.J. Paijmans
thuis: Elzenstraat 1, Waalre, 040-2230680    http://paijmans.net