[linux] speedlinq... klote(n)?

paai j.j.paijmans op uvt.nl
Do Mrt 9 21:50:57 CET 2006

Ik heb een provider, speedlinq. Ik heb ook een speedtouch modem/router 546
van ze gekregen. Modem heeft adres x.x.x.x en ik heb een dynamisch IP-
nummer y.y.y.y

Nu wil ik van buiten af met ssh naar de pc achter de router. Dus probeer
ik in de router een NAPT configuratie te maken dat calls op x.x.x.x:22
naar y.y.y.y.:22 worden doorgelinkt. Zegt ssh vanaf een remote box:

   paai op liegnitz:~> ssh jj-paijmans.speedlinq.nl
   ssh: connect to host jj-paijmans.speedlinq.nl port 22: No route to host

En verder worden mijn emails opeens op allerlei plaatsen geweigerd
omdat ze op sorbs staan...

Kan ik maar beter maken dat ik bij speedlinq wegkom?

--
Dr. J.J. Paijmans
Tilburg University, Faculty of Arts,        Dept. of Linguistics & AI