[linux] Re: speedlinq... klote(n)?

Do Mrt 9 22:08:21 CET 2006

On Thu, Mar 09, 2006 at 09:50:57PM +0100, paai wrote:
> Ik heb een provider, speedlinq. Ik heb ook een speedtouch modem/router 546
> van ze gekregen. Modem heeft adres x.x.x.x en ik heb een dynamisch IP-
> nummer y.y.y.y

dynamisch adres maar je systeem heet wel jj-paijmans.speedlinq.nl ?

> Nu wil ik van buiten af met ssh naar de pc achter de router. Dus probeer
> ik in de router een NAPT configuratie te maken dat calls op x.x.x.x:22
> naar y.y.y.y.:22 worden doorgelinkt. Zegt ssh vanaf een remote box:

inside address wel invullen, outside address niet. save_all ook niet
vergeten. die dingen blinken niet echt uit van de duidelijkheid.

http lijtk wel te werken bij je dus ik neem aan dat je dat goed gedaan
hebt. pingen is weer grappig :

64 bytes from khaki.qinip.net (62.100.30.165): icmp_seq=1 ttl=244
time=9.51 ms

>    paai op liegnitz:~> ssh jj-paijmans.speedlinq.nl
>    ssh: connect to host jj-paijmans.speedlinq.nl port 22: No route to host

oh-oh....

> En verder worden mijn emails opeens op allerlei plaatsen geweigerd
> omdat ze op sorbs staan...
>
> Kan ik maar beter maken dat ik bij speedlinq wegkom?

google vertelt mij niet veel goeds maar ik kan niet over jouw
portemonnee beslissen.

--
http://www.linux-it.nl