[linux] Re: Zoek plaats waar SuSE + KDE digitale camera mount

Aart Koelewijn aart op mtack.xs4all.nl
Ma Mrt 13 11:38:46 CET 2006

Op zo, 12-03-2006 te 21:08 +0100, schreef Hugo van der Kooij:

> Je doet een aanname. Namelijk dat er iets gemount is. Maar dan zou je die
> met de normale filesystem tools moeten kunnen zien. Als je met mount dit
> echter niet ziet is het geen normaal mount point maar een specifiek
> dingetje van .....

Het lijkt mij toch dat er iets ergens gemount is. Bij mijn Nikon (een
ander, veel ouder,  model) is dat /DCIM/100.. in ieder geval deel van de
directory structuur van de geheugenkaart van de Nikon. Zelf maak ik
vrijwel nooit gebruik van een directe verbinding tussen het toestel en
de computer maar stop ik het kaartje in zo'n multikaart lezer en dan
komt die in /dev/sda*. Hoewel, afhankelijk van wat ik verder heb
aangesloten wil hij ook nog weleens op /dev/sdb* komen. Gewoon even
kijken wat er in de logfiles komt te staan op het moment dat je de USB
stekker er in steekt.

Aart