[linux] Re: mountplaats SuSE + KDE digitale camera opgelost

Wo Mrt 15 12:09:02 CET 2006

On Tue, 14 Mar 2006, Hugo van der Kooij wrote:

> Heb je al naar de schakelaar gezocht die kiest voor USB storage of
> PTP USB mode op deze camera?
>
> De meeste camera's hebben naelijk default de eigenzinnige PTP mode maar
> kunnen ook omgezet worden naar USB mass storage mode. Jouw camera is geen
> uitzondering volgens google:
> http://www.google.com/search?q=Nikon+D50+usb+mass+storage&start=0

Dank je voor de suggestie. Met het verzetten van PTP mode naar USB mass
storage ging het inderdaad helemaal goed. De "eigenzinnige PTP mode"
heeft het voordeel dat die door gphoto2 wordt herkend, en je dan gemak-
kelijk met gphoto je foto's van de kamera naar schijf over kunt pompen.
Wanneer dat voordeel het nadeel heeft dat een recente camera slecht
herkend wordt, dan is USB storage natuurlijk gemakkelijker.

--
Julien Michielsen
julien op michkloo.xs4all.nl