[linux] mod_rewrite geeft bad request?

Jelle Boomstra nllgg op nietsch.dds.nl
Vr Mrt 17 19:09:06 CET 2006

Hallo lijst,

Misschien dat een van jullie mij wat verder kan helpen:
in mijn virtual host declaratie staan de volgende regels voor mod_rewrite:
RewriteEngine on
RewriteCond %{http_host} !^www.heelsimpel.net [NC]
RewriteCond %{http_host} !^.heelsimpel.net [NC]
RewriteCond %{http_host} ^(.+\.heelsimpel.net) [NC]
RewriteRule ^(/uploads/.*) /%1$1                 [L]

#Rewrites page.html as index.php?page
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f [NC]
RewriteRule ^/(.+)\.html$ index.php?page=$1 [QSA,L]

Alleen die tweede rule die geeft steeds een 400 bad request, hoe ik de regel
ook versimpel. de eerste lijkt zo in het rewritelog goed te werken. Ook de
rewrite van de tweede regel wert volgens dat log goed, aleen komt dat niet in
het errorlog terecht?

Weet iemand hoe ik er voor moet zorgen dat zulke fouten wel in het error.log
terechtkomen en 2, hoe ik van die bad request fout af kom?

--
met vriendelijke groeten,
Jelle Boomstra