[linux] Re: Wanneer browser niet java-compatible (b)lijkt

Zo Mrt 19 11:40:40 CET 2006

On Sat, 18 Mar 2006, Rob Sterenborg wrote:

> En welke browser was dat ?
>
> Ik heb het zojuist met Firefox 1.5 getest en het werkte niet : ik had
> geen Java geinstalleerd.
> Toen heb ik JRE1.5.0_06 van Sun gedownload en geinstalleerd (de file
> "plugin/i386/ns7/libjavaplugin_oji.so" symlinken naar de "plugins"
> directory van Firefox) en nog eens gekeken met of Firefox nu snapt dat
> Java is geinstalleerd mbv "about:plugins".
> De Java plugin werd gezien en de website werkt nu zonder problemen (voor
> zover ik heb gezien).

Onder about:plugins werd  Java(TM) Plug-in 1.4.2_06-b03 getoond. Dacht
dat ik dit beter naar 1.5 kon tillen, en heb jre-1_5_0_06 bij Sun
opgehaald. Al heb ik deze geïnstalleerd, toch toont de about:plugins
niets hoger dan 1.4 . Maar de website toont me nu de plaats van de
sterren, en daar was het mij om begonnen. Voorheen ging dit ook
probleemloos, maar de installatie van de opensound probeerversie gaf een
conflict met firefox, en dit java-probleem zou daar een nazaat van
kunnen zijn.
Dank voor de gegeven suggesties.

--
Julien Michielsen