[linux] Re: Wanneer browser niet java-compatible (b)lijkt

Rob Sterenborg rob op sterenborg.info
Za Mrt 18 08:48:12 CET 2006

> Op de website allesoversterrenkunde.nl/ lukt het mij niet meer de
> sterrenkaart boven ons land te tonen. Wanneer je daar klikt op
> "sterrenhemel" zou je een beeld moeten krijgen van de sterrenhenel
> boven ons land, maar die pagina blijft leeg bij mij. Toch denk ik
> de benodigde
> java-rpm's te hebben geïnstalleerd (bv.
> java-1_4_2-sun-1.4.2.08-0.1, en
> java-1_5_0-sun, 1_4_2 lijkt ook nodig te zijn). Iemand een suggestie
> wat de reden hiervan kan zijn?
> bvd

En welke browser was dat ?

Ik heb het zojuist met Firefox 1.5 getest en het werkte niet : ik had
geen Java geinstalleerd.
Toen heb ik JRE1.5.0_06 van Sun gedownload en geinstalleerd (de file
"plugin/i386/ns7/libjavaplugin_oji.so" symlinken naar de "plugins"
directory van Firefox) en nog eens gekeken met of Firefox nu snapt dat
Java is geinstalleerd mbv "about:plugins".
De Java plugin werd gezien en de website werkt nu zonder problemen (voor
zover ik heb gezien).

Gr,
Rob