[linux] Re: Mail adres blokeren

Jelle Boomstra nllgg op nietsch.dds.nl
Di Mrt 21 09:34:16 CET 2006

On Tuesday 21 March 2006 08:08, Didier Collard wrote:
> Hallo,
>
> Naar het email adres van een vriend van mij, worden heel veel mails
> vanaf 1 adres gestuurd, zodat de mailbox volraakt. Het is een linux
> server, en je kan bijvoorbeeld via .forward mail forwarden. Is het
> mogelijk om hiermee ook een adres te blokeren, of 1 specifiek adres
> gewoon naar niks te laten forwarden?

Het hangt er een beetje vanaf welke software er op de server staat en of je
daar rootrechten hebt. dit soort grappen kan je goed oplossen met procmail,
mijn mailprovider heft daar een leuke webinterface met horde voor gemaakt,
zodat ik gemakkelijk alle post naar helefouteclub op nietsch.dds.nl in de
bittenbak kan laten verdwijnen. Volgens mij kan je soms ook procmail filters
in .forward stoppen. Met exim4 filters kan dat zeker, maar dan moet je wel
het geluk hebben dat je provider debian/exim4 gebruikt.

Een andere poor-mans oplossing kan natuurlijk zijn om .forward naar een gmail
adres te laten wijzen. Die loopt iig niet vol en kan je met imap of webmail
benaderen (dus geen last van grote mails). En gmail invites heb je nog
wel :-)

--
met vriendelijke groeten,
Jelle Boomstra