[linux] Re: Mail adres blokeren

Aart Koelewijn aart op mtack.xs4all.nl
Wo Mrt 22 11:39:12 CET 2006

Op di, 21-03-2006 te 09:36 +0100, schreef Johan Wevers:

> Soms wel. Kan spamasassin mail ook gewoon weggooien? Het nut van een spambox
> zie ik zowiezo niet zo in, als je die steeds handmatig gaat doorlopen kun je
> net zo goed de spam gewoon binnenkrijgen.

Ik gebruik exim4 in combinatie met amavis, spamassassin en procmail en
kan daarin adressen white-listen, black-listen en aangeven bij welke
score van spamassassin de mail naar de spam-box gaat en boven welke
score naar /dev/null.

Bij mij: alles boven score 4 gaat naar /dev/null, tussen 0 en 4 wordt
gemarkeerd en door procmail in een aparte spambox gezet. Dit is een vrij
scherpe instelling die ik daarom moet aanvullen met de white-list om te
voorkomen dat soms mail ten onrechte wordt weggegooid of in de spambox
komt.

Aart