[linux] Re: Serverraid 8E controller en Redhat ES 4

D.J. van Enckevort david op vanenckevort.net
Di Mrt 28 13:43:49 CEST 2006

Koen de Jonge (ProcoliX) wrote:
> [...]

Je moet de ServerRAID board eerst configureren. Bij sommige modellen kan
dat in de ServerRAID bios, bij andere moet je een CD gebruiken (met
Linux of OS/2 (!!!) en de ServerRAID tools), deze zit erbij of kun je
bij IBM downloaden. Volgens mij ondersteunt RHEL4 vervolgens het board
'out of the box'.

> Heb je het al aan RedHat of IBM gevraagd? Dit lijkt me nou typisch een
> geval waarbij de fabrikant (waarbij je moet betalen voor je spullen) je
> kan helpen met het oplossen van problemen.
>
> Laat ons ook even weten als ze je niet kunnen helpen, dan weet ik weer
> wat ook al weer de toegevoegde waarde van (merk)fabrikanten is.

Onze ervaring is in ieder geval goed met IBM service:
* problemen met datacorruptie in ServerRAID controller: 1 dag later
monteur op de stoep met een nieuw board
* disk failure: volgende dag monteur met een vervangende disk.
Dit betreft overigens incidenten op verschillende machines over de loop
van 3 jaar (dus dat je niet het beeld krijgt dat het continue ellende
is, in tegendeel die machines zijn uitermate stabiel & betrouwbaar.

Ciao,
   David