[linux] Re: Tip om het aantal dagen in een maand te krijgen

Do mei 4 11:00:40 CEST 2006

Aldus schreef Cecil Westerhof op Wed, May 03, 2006 at 03:51:23PM +0200:
> Ik moet iets doen voor alle dagen in een maand. Helaas heeft date niet
> standaard iets waarmee ik kan bepalen hoeveel dagen een maand heeft.

April, juni, september en november hebben 30 dagen; de rest heeft er
31, behalve februari: die heeft meestal 28 dagen; als het jaartal deel-
baar is door 4 dan heeft-ie 29 dagen, maar jaartallen deelbaar door
100 zijn geen schrikkeljaren, en jaartallen deelbaar door 400 (o.a. 2000)
juist wel weer.

C.U.

Daniel

--