[linux] remote cups printer aansturen

paai j.j.paijmans op uvt.nl
Za mei 20 08:47:24 CEST 2006

Ik ben een enthousiast gebruiker van nxclient. Nu zou ik eigenlijk
nog vanaf zo'n remote session willen kunnen printen naar mijn
cupsprinter hier thuis. Ik heb in 'services' de optie cups
printen aangevinkt en port 631 opengezet. Op de remote host heb
ik een printer aangemaakt die naar mijn locale host wijst, maar ik ben
een beetje onzeker over welk protocol of aansluiting ik daar moet
gebruiken en ik 'zie' daar ook niets dat wijst op enig besef van
aanwezige cupsdemons of -printers. Iemand suggesties?

--
Dr. J.J. Paijmans
Tilburg University, Faculty of Arts,        Dept. of Linguistics & AI