[linux] mislukkende x86_64 libcurl-deve-lib installatie

Julien Michielsenol julien op michkloo.xs4all.nl
Do mei 25 12:18:45 CEST 2006

On Tue, 23 May 2006, Julien Michielsen wrote:
> Probeer boinc op mijn machine te installeren, maar die poging is op niets
> uitgelopen. Het betreffende deel uit de installatie-output:
..[] knip

> Een zoektocht met rpmfind naar een package dat libcurl-dev bevatte (voor x86,
> met voorkeur SuSE) leverde echter niets op. Ook op de site van de onderste
> regel (http://curl.haxx.se) kon ik niets vinden.  Iemand anders die dit
> slimmer weet te zoeken, of die mogelijk op een andere (/slimmere ;-) manier
> boinc op zijn x86_64 heeft geïnstalleerd?

Heb daarom zelf maar geprobeerd de lib te installeren. De installatie
lijkt echter te struikelen over eigen files uit het pakket. In een subdir staan
ls local/curl-7.15.3/include/curl/
curl.h     easy.h    Makefile.am  mprintf.h  stdcheaders.h
curlver.h  Makefile  Makefile.in  multi.h    types.h
en tijdens het installatieproces zegt hij dat
/usr/bin/install: `curl.h' and
`/home/julien/local/curl-7.15.3/include/curl/curl.h' are the same file
 /usr/bin/install -c -m 644 'curlver.h'
'/home/julien/local/curl-7.15.3/include/curl/curlver.h'
/usr/bin/install: `curlver.h' and `/home/julien/local/curl-7.15.3/include/curl/c
urlver.h' are the same file

en zo nog een paar keer. Heb gezocht naar bestanden met de zelfde naam,
en die ook feitelijk gevonden in de boinc-directory. Daar heb ik alle
*.h-bestanden omgenoemd naar *.h~, en vervolgens hoopvol een nieuwe
make install gegeven, om precies het zelfde resultaat te krijgen.  Het
_kan_ toch niet zo zijn dat make erover klaagt dat een zeker eigen bestand het
zelfde is als dat zeker eigen bestand. Wat zie ik dan over het hoofd?

--
Julien Michielsen
julien op michkloo.xs4all.nl