[linux] Re: mislukkende x86_64 libcurl-deve-lib installatie

Do mei 25 12:40:29 CEST 2006

On Thu, 25 May 2006, Julien Michielsenol wrote:

> ..[] knip

> Heb daarom zelf maar geprobeerd de lib te installeren. De installatie
> lijkt echter te struikelen over eigen files uit het pakket. In een subdir staan
> ls local/curl-7.15.3/include/curl/
> curl.h     easy.h    Makefile.am  mprintf.h  stdcheaders.h
> curlver.h  Makefile  Makefile.in  multi.h    types.h
> en tijdens het installatieproces zegt hij dat
> /usr/bin/install: `curl.h' and
> `/home/julien/local/curl-7.15.3/include/curl/curl.h' are the same file
>  /usr/bin/install -c -m 644 'curlver.h'
> '/home/julien/local/curl-7.15.3/include/curl/curlver.h'
> [...]

Een heleboel dingen. Om te beginnen dat je wel zelf software kan bakken
maar dat je package management daar niets van weet en dus toch er over zal
vallen.

Verder lijkt me een package naam als libcurl-deve-lib fundamenteel
verkeerd. Als ik snuffel op SuSE en curl zie ik onmiddellijk package files
als curl-7.11.0-3 9.4.x86_64.rpm en curl-devel-7.11.0-39.4.i586.rpm en me
dunkt dat dat toch wel moet volstaan.

Als een package op zoek gaat naar libcurl-deve-lib als 'dependency' dan
zou ik het in /dev/null mikken en een fatsoenlijke versie ophalen van de
software. Want volgens mij is de package bakker dan stomdronken geweest en
zo stoned als een garnaal tegelijk.

Heb je overigens geen fatsoenlijke repositories voor SuSE packages buiten
SuSE om?

Hugo.