[linux] Re: mislukkende x86_64 libcurl-deve-lib installatie

Do mei 25 15:54:15 CEST 2006

On Thu, May 25, 2006 at 03:40:47PM +0200, Jelle Boomstra wrote:
> Checkinstall, zo heet het geloof ik. Het maakt en registreert automagisch een
> pakket voor je aan terwijl je software zichzelf installeerd. Of de basale
> dependencies er ook inzitten weet ik niet, maar in ieder geval weet je
> packagemanager dan van het bestaan van je software.

inderdaad Jelle. Ik kon er even niet opkomen. De meeste software die je
bakt installeer je niet (geen make install) maar je gebruitk
checkinstall en die weet in de meeste gevallen een rpm te maken en die
prik je in je systeem met rpm ...

--
http://www.linux-it.nl