[linux] Amavis 2.4 bypass voor 1 gebruiker van scanners

Do mei 25 22:49:24 CEST 2006

Hoi,

Ik zoek een manier om 1 gebruiker uit te zonderen van de virusscanners. Ik
heb namelijk een email adres welke automatisch een eicar bericht stuurt
als je de juiste sleutel mee geeft.

Tot zo ver niks aan de hand.

Maar op de weg naar buiten wordt de eicar string opgepikt door amavis en
ana de AV tools gegeven.

En dat wil ik voor 1 locakel gebruiker dus uit schakelen.

Ik heb al wat getest zonder resultaat en geen (duidelijk) antwoord kunnen
vinden via google. Maar wellicht zoek ik verkeerd.

Iemand een suggestie?

Ik het al getest met:
 - /var/amavis/whitelist
 - /var/amavis/spam_lovers
 - /var/amavis/virus_lovers (eigen kloon poging van de spam_lovers
	definities)

Ik heb het idee overigens dat een aantal filters alleen voor inkomende
email geldt en niet voor uitgaande email.

Server draait postfix + amavis 2.4 en een autoresponder gebaseerd op een
voorbeeld voor een postfix responder.

Hugo.