[linux] Zoektoch naar oorzaak van hoge load

Vr mei 26 20:21:23 CEST 2006

Hoi,

Ik heb een systeem met een load van rond de 2.0 of soms nog een stuk
hoger.

Dat deel hoger begrijp ik wel. Dat zijn jobs die ik zelf start en 40000
files scannen kost tijd. Zeker als je het 15 keer doet.

Het deel waarin de machine zo goed als hoort te slapen maar een load heeft
van rond de 2.0 is wat me wat verbaast.

Met top kan ik niets zien wat druk CPU eet of zo.

Hoe kan ik zien welke processen bijdragen aan die load factor?

Ik heb al wat testen gedaan door te zien wat er gebeurd met die load
factor als ik een aantal daemons stop maar heb niets wezenlijks gevonden
op die manier.

Wellicht weet iemand een betere manier.

Hugo.