[linux] Re: Zoektoch naar oorzaak van hoge load

Casper Gielen casper op dse.nl
Vr mei 26 21:30:21 CEST 2006

Op vrijdag 26 mei 2006 20:21, schreef Hugo van der Kooij:
> Hoi,
>
> Ik heb een systeem met een load van rond de 2.0 of soms nog een stuk
> hoger.
>

> Met top kan ik niets zien wat druk CPU eet of zo.
>
> Hoe kan ik zien welke processen bijdragen aan die load factor?

Kijk eens (bv met vmstat) of er iets veel IO aan het doen is, dat wil de load
nog wel opdrijven zonder dat je processor bezig is.

--
	Casper Gielen
CAPSLOCK2000 op zvdk.nl, CAPSLOCK2000 op gmail.com
> Wait a minute! Did you just compare Windows Vista with Ferrari?
It's expensive to own, expensive to fix, and makes you curse like an italian.
						-- eclectro on Slashdot