[linux] Re: Een imap en locale opslag probleem

Cecil Westerhof CecilWesterhof op xs4all.nl
Vr Okt 6 06:24:01 CEST 2006

Op wo, 04-10-2006 te 11:14 +0200, schreef Hugo van der Kooij:

> Voor zover ik weet doet bijna elke IMAP client aan local caching. Alles
> over IMAP blijven sleuren is niet handig.
>
> En aangezien jij de man bent met toegang tot de files denk ik dat het
> handig is als je even snuffelt wat er in die files staat.

Het blijkt dus wel door lokale copiƫn te komen. Het zijn voornamelijk
bestanden met als naam een getal met een punt erachter. Als iemand weet
hoe dit netjes op te schonen ...

Wat ik dan wel vreemd vind is wat ik vaak heb. Ik heb net een e-mail
gelezen. Daarna lees ik een andere. Als ik die eerste dan weer wil
lezen, duurt dat soms 'even' met een melding 'ophalen van het bericht'.
Als ik dan op de mail-server kijk, zie ik dan ook dat die flink staat te
stampen. Vandaar dat ik aannam dat iedere keer de e-mails werden
opgehaald.

Ik heb het trouwens ook even geprobeerd. Een folder waar die <nummer>.
bestanden niet staan. Twee e-mails geselecteerd en daarna staan er twee
bestanden.
Waarom die bestanden er dan niet reeds stonden. De e-mails had ik al
eens gelezen. Maar misschien dat als ze lang genoeg niet zijn gelezen,
de lokale copie wordt verwijderd. Wie het weet, mag het zeggen. :-D

--
Cecil Westerhof <CecilWesterhof op xs4all.nl>