[linux] Re: Compileren kernel en installeren van (zelf gecompileerde) modules

Za Okt 14 07:31:01 CEST 2006

Ton Boelens wrote:
> Op 13-10-06 heeft Julien Michielsen<julien op michkloo.xs4all.nl> het
> volgende geschreven:

> Julien,
>
> Dat ziet er zeer goed en duidelijk uit. Dit zal ik binnenkort
> (morgen?) eens helemaal doorspitten. Toch vraag ik mij af of er ook al
> het nodige over modules in staat, maar dat zie ik wel zodra ik de
> Kernel how-to heb bestudeerd.

Tja, een how-to geeft aanwijzingen hoe je met jouw kennis zo gemakkelijk
mogelijk op het gewenste eindpunt moet komen, Maar de basiskennis (in
jouw geval modules) moet je zelf bij elkaar spitten. "alle ins en outs"
zul je niet in een how-to vinden. Daar hebben ze boeken (en universitei-
ten ;-) ) voor. Howtos geven korte aanwijzingen hoe ter plekke te komen,
maar om op de goede plek te komen (en te genieten van de dingen die je
onderweg ziet) heb je boeken en cursussen nodig.

> Bedankt.
Hoop dat het je een eindje helpt, graag gedaan.