[linux] Re: growisofs: file too large

Huub Reuver h_reuver op mantell.xs4all.nl
Zo Okt 15 20:54:58 CEST 2006

On Sun, Oct 15, 2006 at 06:57:42PM +0200, Udo van den Heuvel wrote:

> Als ik groet files brand met k3b zie ik iets over UDF voorbijkomen
> waarmee wel meer dan 2GB gebruikt kan worden...

Je zou ook de vraag kunnen stellen of het branden van een 2-4 GB grote
tarfile met bzip2 compressie een goede basis is voor een backup. De kans
dat een bitje omvalt in 4GB is immers reeel.

Als je perse met bzip2 wilt werken zou je kunnen proberen wat extra
info te genererem om de backup te kunnen herstellen. Hierbij denk ik
dan aan iets als parchive2.

Als je je bij de restore kunt veroorloven eerst het bestand te herstellen
op de schijf en daarna uit te pakken kun je meteen blokken van de tar-file
maken.

Zelf denk ik dat het inpakken als tar-file net zo goed achterwege kan
blijven. Extra parity-info is misschien wel een goed idee.

Met vriendelijke groet,
Huub Reuver