[linux] UPS

Cecil Westerhof cecilwesterhof op xs4all.nl
Wo Okt 18 13:05:58 CEST 2006

Vanochtend viel bij mij thuis misschien twee seconden de stroom uit,
maar dat had wel tot gevolg dat mijn systemen zich rebooten. (Dit
verklaart een aantal waarnemingen van me. Uptimes die te kort waren.)
Verder geen onoverkomelijke dingen gebeurd. De e-mail waarmee ik bezig
was, kon ik zelfs gewoon afmaken, na opnieuw te zijn opgestart. Maar
vervelend was het wel.
Wat zou een mooie en niet te dure UPS zijn? De boel hoeft geen uren te
draaien, maar het zou wel prettig zijn als zo'n probleem geen effect
heeft. En een nette shutdown als de stroom langer weg is, is
natuurlijk ook wel prettig.