[linux] Re: fan gaat uit?! OPLOSSING

Udo van den Heuvel udovdh op xs4all.nl
Za Okt 21 12:39:44 CEST 2006

Roeland Th. Jansen wrote:

> Waarschijnlijk niet, vandaar die suggestie -- als je dat echt wil dat die
> fan blijft draaien dan zou je die uit de ACPI setup kunnen halen. lsmod
> zal vast de module fan wel laten zien.

fan support uit ACPI helpt niet.

> Ik heb een aantal laptops hier en met ACPI gaan die dingen alleen aan
> als dat nodig is.

Dit is een VIA Epia plankje dat als firewall etc werkt.

> Paar plekken waar je kan zoeken is in je initrd config, waar wellicht
> een module meegepikt wordt; in /etc/sysconfig kom je vaak wel config
> files tegen waarmee je een en anedr kan regelen. Het hangt van je linux
> distributie af.
>
> In ieder geval kan je met die acpi off tijdens boot even kunnen proberen
> of je daar verder mee kunt.

acpi=off gaf een crash. acpi=0 geen verschil.

Na wat gezoek kwam ik hier op:

modprobe w83627hf reset=1 laat de fans weer aangaan!

Dus dat in modprobe.conf gezet. Zo ff testen.
E.e.a. zou ook in de BIOS (indien van toepassing) geregeld kunnen worden.

Daarna zou ik naar het automagisch aan/uit/etc van de fans kunnen kijken.

Udo