[linux] Re: fan gaat uit?! OPLOSSING

Udo van den Heuvel udovdh op xs4all.nl
Za Okt 21 15:00:12 CEST 2006

Hugo van der Kooij wrote:

> De BIOS wordt door Linux genegeerd. Zodra de BIOS de bootloader heeft
> gevonden en de kernel wordt gestart is de BIOS geen factor meer.

Mjaja, maar het ligt er aan wat de kernel doet en/of wat het BIOS doet
als de kernel niets zou doen aan initialisatie enzomeer.
Nu heb er dus voor egzorgd dat de kernel de chip een schop geeft.

De fans draaien.

Het enige probleem dat ik nu heb is dat de temperatuursensors niet
kloppen met de werkelijkheid.
Ze veranderen amper.

Op een andere PC met Abit KV7 plank er in geeft dezelfde w83697hf chip
zo te zien goed uitlezingen. Het verschil is dat daar een thermistor
wordt gebruikt volgens de `sensors` uitvoer en bij de epia een diode.
Klopt die uitvoer? Of is dat instelbaar? (ik twijfel gezien sensors.conf)