[linux] Re: Hoe pine-folders lezen met thundb (was Re: logt thundb binnenk. post

Bram Mertens bram.mertens op sofico.be
Ma Okt 23 10:35:30 CEST 2006

linux-bounce op lists.nllgg.nl wrote on 22/10/2006 18:20:24:
> ..[] knip

> Omdat ik thunderbird volledig voor de binnenkomende post
gebruikte:ophalen,
> filteren en lezen.
> Het is me gebleken dat niet alle binnenkomende post zichtbaar werd met
> thunderbird: heb na uitschakeling van dat programma en wederom fetchmail

> plus pine te gebruiken mail te zien gekregen die wèl al op mijn machine
> zat, maar onzichtbaar bleef. (Zoals dit antwoord van jou.) Echter, thdb
> heeft weer belangrijke voordelen, met name spam-detectie en het lezen
> van html-post. Het lukt mij nog niet de post uit mijn ~/Mail directory
> met thunderbird te lezen, en ook weet ik niet hoe verzonden post daarin
> [...]

Voor spam detectie gebruik ik spamassassin m.b.v. een Procmail regel.
Html-mail wordt door mutt naar lynx (of was het w3m) gestuurd en als ascii
terug gekregen.

Het lijkt me dat je thunderbird helemaal niet nodig hebt om te bereiken
wat je wilt.

Ter info: mijn setup is als volgt:
getmail om mail binnen te halen
Procmail om te filteren, o.a.: spamassassin en clamassassin
lokale Maildir folder wordt gelezen door dovecot
mutt (en m'n vriendin gebruikt Thunderbird) om mail te lezen

De dovecot site biedt voldoende informatie om dovecot snel en eenvoudig te
configureren.

mvg

Bram