[linux] Re: printen met cups en nxclient

Zo Sep 3 16:33:34 CEST 2006

On Sun, 3 Sep 2006, Hans Paijmans wrote:

> Ik probeer al maanden via nxclient en cups te printen, maar
> het wil niet erg lukken. Uiteraard kan ik lokaal wel printen
> op beide locaties.
>
> Natuurlijk heb ik bij de configuratie van nxclient het printen
> via cups aangevinkt.
>
> Op de remote host Tilburg, waar ik met nxclient inlog, heb ik een
> nieuwe printer gemaakt, al snap ik niet helemaal wat ik doe.

Dat schenkt de burger moed ;-)

>    Naam: amersfoort (thuis, waar de printer staat)
>    location: (leeg)
>
>    Device: ipp.
>
>    Device URL: ipp://xxx.xxx.xxx.xxx/ipp
>
>    Make & model: hp etc...
>
> Thuis in Amersfoort heb ik de IPP server in de firewall opengezet.
>
> Nu zou hij toch moeten printen...
>
> Testpaginas vanuit de cups geven:
>    Location:
>    Printer State: processing, accepting jobs.
>    Connected to amersfoort..." en dat was het dan.

Moet je e.e.a. niet tunnelen met NX? Dan lijk je naar een lokale printer
te werken maar wordt het door de tunnel naar de andere kant gegooid.

Aldus gewapend geeft google dan suggesties als:
http://mail.kde.org/pipermail/freenx-knx/2006-January/002935.html
http://www.linuxjournal.com/article/8477

Hugo.