[linux] Re: printen met cups en nxclient

Hans Paijmans j.j.paijmans op uvt.nl
Zo Sep 3 16:55:53 CEST 2006

ook vervangen door ipp://xxx.xxx.xxx.xxx/printers/psc720 zoals
die printer thuis heet, maar geen resultaat.

> Moet je e.e.a. niet tunnelen met NX? Dan lijk je naar een lokale printer
> te werken maar wordt het door de tunnel naar de andere kant gegooid.
>
> Aldus gewapend geeft google dan suggesties als:
> http://mail.kde.org/pipermail/freenx-knx/2006-January/002935.html
> http://www.linuxjournal.com/article/8477

Is het niet zo dat je sowieso een remote printer zou moeten
kunnen aanwijzen met cups? Ik zie dan de noodzaak van het
tunnelen helemaal niet, behalve dan dat het zenden van de
printerdata niet via cups en 631 zou gaan, maar via NX.
En vroeger kon ik heel aardig met lpd overweg, maar cups
is en blijft een mysterie.

Ennieweej, dank voor de urls, maar die brachten geen licht in de duisternis.

--
Dr. J.J. Paijmans
Tilburg University: Dept. of Linguistics & AI             013-4662693