[linux] Re: sip-vraag in linphone

Huub Reuver h_reuver op mantell.xs4all.nl
Zo Sep 3 19:20:56 CEST 2006

On Sun, Sep 03, 2006 at 04:53:47PM +0200, Hugo van der Kooij wrote:

> Heb je al gekeken welke info je SIP netwerk je heeft aangeboden? Zoals de
> VOIP info die XS4ALL aan de klanten aanbiedt.
>
> linphone moet je aan een SIP router hangen. En naar ik vermoed ga je die
> niet zelf in elkaar zetten. Dus zul je die van een bestaand netwerk moeten
> pakken.

Even inhakend op de vraag:
Als je zelf een VOIP-server opzet, heeft iemand dan al scripts om de
router door een linux/freebsd router verbinding te laten maken met xs4all?

Of volstaat het in dit geval in de router port 5060 te natten naar de
asterisk server/voip telefoon?
(Is een simpele nat voldoende of heb je echt connectiontracking nodig?)

Met vriendelijke groet,
Huub Reuver