[linux] Re: sip-vraag in linphone

Zo Sep 3 19:52:03 CEST 2006

Huub Reuver wrote:

> Even inhakend op de vraag:
> Als je zelf een VOIP-server opzet, heeft iemand dan al scripts om de
> router door een linux/freebsd router verbinding te laten maken met xs4all?
>
> Of volstaat het in dit geval in de router port 5060 te natten naar de
> asterisk server/voip telefoon?
> (Is een simpele nat voldoende of heb je echt connectiontracking nodig?)

Dank je voor jouw antwoord, Huub.
Net voordat ik het gelezen heb, was ik naar xs4all gegaan om te zien wat
zij voor Voip-diensten leveren. Maar echt veel wijzer ben ik daar niet
geworden. Wel heb ik gezien dat zij tegenwoordig de speedtouch 716 (of
zo) aanbieden, en ook dat ik daar een voip-nummer aan kan vragen, Ga
morgen maar eens met hun helpdesk bellen. (Voor linux zijn ze noch in
ontwikkeling, MS spullen zijn werkend).
Wanneer ik meer weet laat ik het hier weten.

--
Julien Michielsen
julien op michkloo.xs4all.nl