[linux] Re: waar moet ik aan denken bij gepland RAID?

joop gerritse jjge op xs4all.nl
Zo Sep 3 20:00:34 CEST 2006

On Sunday 03 September 2006 19:23, Daniel von Asmuth wrote:
> Suggestie voor als je software RAID wilt gebruiken:
> het booten van een sw-RAID volume kan lastig worden, tenzij je BIOS ook
> Linux is.

??? ik heb nog nooit een BIOS gezien dat Linux was. En eigenlijk zelfs nog
nooit een Windows-BIOS. BIOSsen zijn toch DOS?

> Wil je je swap partitie ook mirroren?

Nee, en mijn /var en /tmp waarschijnlijk ook niet. En mijn /usr ook niet, denk
ik.  Maar /home dus wel.

Nou, kijk, dat soort dingen probeer ik een beetje helder te krijgen. Overigens
draait mijn nieuwe machine al de hele dag badblocks ( er is nu nog garantie
op, dus dat probeer ik maar even) dus het wordt waarschijnlijk toch wel
morgen voor ik iets ga installeren...

--
Joop Gerritse
Mühlenstraße 11