[linux] Re: waar moet ik aan denken bij gepland RAID?

Zo Sep 3 21:31:32 CEST 2006

On Sun, Sep 03, 2006 at 08:00:34PM +0200, joop gerritse wrote:

> ??? ik heb nog nooit een BIOS gezien dat Linux was. En eigenlijk zelfs nog
> nooit een Windows-BIOS. BIOSsen zijn toch DOS?

Een PC BIOS bestaat uit code die voor het booten nodig is plus een soort
low-level device drivers die alleen door MS-DOS worden gebruikt.

Meer info over Linux BIOSsen:  http://www.linuxjournal.com/article/7170

> Nee, en mijn /var en /tmp waarschijnlijk ook niet. En mijn /usr ook niet, denk
> ik.  Maar /home dus wel.

Waarom niet?

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth