[linux] Re: waar moet ik aan denken bij gepland RAID?

Ma Sep 4 07:03:30 CEST 2006

Aldus schreef joop gerritse op Sun, Sep 03, 2006 at 08:00:34PM +0200:

> Nee, en mijn /var en /tmp waarschijnlijk ook niet. En mijn /usr ook niet, denk
> ik.  Maar /home dus wel.

Dat klinkt alsof je geen RAID wilt, maar gewoon een backup oplossing. Als je
RAID gebruikt heb je daarnaast ook nog back-up nodig. Thuisgebruikers hebben
geen RAID nodig omdat zij geen miljoen schade lijden als hun systeem een
uur lang niet draait.

Niet alle SCSI disks kun je vervangen terwijl het systeem blijft draaien.
(heb geen ervaring met Fibre Channel)

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--
		[Uit de NSB liedbundel]
Toen Hitler nog Adolfje was, was hij grappig om te zien