[linux] Re: printen met cups en nxclient

Di Sep 5 11:52:46 CEST 2006

On Tue, Sep 05, 2006 at 08:51:53AM +0200, Hans Paijmans wrote:
> Het zou wel handig zijn als er een /usr/NX/etc directory bestond :-)
> Het zou zelfs al handig zijn als er ergens op de disk een node.cfg
> bestond...

bengel op grobbebol:~> ls /usr/NX/etc/
administrators.db         node-fedora.cfg.sample    server.cfg
[....]

en :

bengel op grobbebol:~> locate node.cfg
/usr/NX/etc/node.cfg
bengel op grobbebol:~>

> Klaarblijkelijk is de SuSE lay-out toch weer anders dan in dit
> document. Ik zie ook dat het in dit document om versie 2 gaat,
> terwijl ik 1.4 heb ge"installeerd.

wel bij de tijd blijven ja ;-)

> Dus eerst een nieuwe versie installeren, en hopen dat er
> dan niks kapot gaat, met name voor de andere gebruikers. Dan

Ik installeer de nx stuff zonder ook maar enige vrees dat het niet gaat
werken. Ook als dat 150km verderop is.

> opnieuw kloten met cups, en hopen dat /daar/ niets kapot
> gaat. Mm... dan maar uitstellen tot ik tijd heb, samen
> met de irda dongel en synce, twee andere problemen die
> ik niet opgelost krijg. Maar bij die laatste twee heb ik
> het zwakke vermoeden dat de 64-bit roet in het eten gooit.

Tja, 64 bits. Ik had het er gisteren nog over met Cecil. Ik begrijp die
stap niet zo. Ik heb SUSE in de 64 bits versie nog nooit goed zien
werken. Altijd wel sh*t, ellende, crashes of iets wat niet te vinden is.
De 32 bits variant werkt op die systemen als een speer.

Of het aan de CPU (merk) ligt -- geen idee. Ik hoor ook hele goede
verhalen er over, daar niet van. Hier op tot nu toe alle intels (systeem
of 4, verschillend allemaal, en allemaal 64 bits) is het binnen  nu en
een uur of 2 gebeurd met zo'n systeem. Meestal hangt de boel dan met het
disk lampje aan; Wellicht een probleem in de SATA support ofzo.

Die systemene voelden trouwens niks sneller aan dus waarom ellende op je
hals halen. 't Is nooit persoonlijk maar liefst zie ik de klanten alleen
voor leuke dingen en niet als de boel stuk is/gaat.

--
http://www.linux-it.nl