[linux] Re: printen met cups en nxclient

Aart Koelewijn aart op mtack.xs4all.nl
Di Sep 5 22:18:08 CEST 2006

Op di, 05-09-2006 te 19:16 +0200, schreef Hugo van der Kooij:

> Dit lijkt me toch een wat vreemde plaats. Conig file onder /usr parkeren
> lijkt me niet echt standaard. (/usr/local is een historisch gegroeid
> verhaal maar ook niet handig voor config files.)
>
> Heb je wellicht NX zaken ergens onder /etc staan?
>
> Hugo.

Ik heb net ook nxfree (2.0) geïnstalleerd, en nx installeerd alles
onder /usr/NX/ Daar zin een bin een etc een scripts enz. Het is even
oppassen maar er is goed mee te werken. Alleen het opstartscript van de
server staat onder /etc/init.d/

Ik heb niet naar printen gekeken, gebruik geen cups maar de de oude
(bsd?) lp, daar kan ik dus verder niets over zeggen. Bij het installeren
van nxserver klaagde hij wel dat hij geen cups kon vinden en dat printen
dus niet mogelijk zou zijn. Daar heb ik op dit moment ook geen behoefte
aan.

Aart