[linux] Re: printen met cups en nxclient

Bernard Speekenbrink bernards op xs4all.nl
Vr Sep 8 01:04:03 CEST 2006

Hans Paijmans wrote:

> Het zou wel handig zijn als er een /usr/NX/etc directory bestond :-)
> Het zou zelfs al handig zijn als er ergens op de disk een node.cfg
> bestond...
>
> Klaarblijkelijk is de SuSE lay-out toch weer anders dan in dit
> document. Ik zie ook dat het in dit document om versie 2 gaat,
> terwijl ik 1.4 heb ge"installeerd.
>
> Dus eerst een nieuwe versie installeren, en hopen dat er
> dan niks kapot gaat, met name voor de andere gebruikers. Dan
> opnieuw kloten met cups, en hopen dat /daar/ niets kapot
> gaat. Mm... dan maar uitstellen tot ik tijd heb, samen
> [...]
Welke nxserver gebruik je eigenlijk? Is dat de server van nomachine of
de GPL editie van freenx.berlios.de. Voor de laatste gaat de
documentatie van nomachine niet op. Bij mijn bezoek vanavond aan de
nomachine site zag ik dat ze nu ook een free server voor linux leveren
die beperkt is tot 2 connecties en de basis functies. Voor mij is dat
voldoende en daarom zal ik  binnenkort die server installeren en kijken
of ik het printen dan wel aan de gang kan krijgen.
Bernard Speekenbrink